När är jag trött och när är jag lat?

När jag bestämde mig för att börja träna med ett tydligt mål som Tjejklassikern, bestämde jag mig samtidigt för att jag vill att det ska vara roligt och att jag skulle se positivt på all min fysiska ansträngning – oavsett en promenad eller värsta löppasset. I måndags var en sådan där dag som jag inte hade lust att bege mig till gymmet. Jag var rätt trött i hela kroppen och kände mig allmänt seg. Skulle jag bejaka det? Var det vila jag behövde en dag som denna? Eller var jag bara lat? Skulle jag trotsa min trötthet, för det är ju inte alltid det i förväg känns kul att träna, men alltid väldigt, väldigt skönt efteråt. Hur känner jag efter ”rätt”? När är min kropp trött -på riktigt- och när är den lat? Jag undrar om jag kommer lära känna mig själv så bra att jag kan känna skillnaden. Det skulle underlätta beslutsprocessen betydligt. Men med mitt mål att träna 3 dagar i veckan bestämde jag mig tillslut för att ta en paus från gymmet, men ta en rejäl Power-walk promenad med hunden istället. Det blev en skön kompromiss.

Insåg då att jag måste arbeta med flåset så jag inte tappar det. Så småningom kommer jag att göra om mitt program, som senaste veckorna varit 3 styrkepass/vecka, till att bli 1 styrketräningspass, 1 flåspass och 1 intervallpass. Är dock inte så bra på det där med intervall….sitter lite längre inne….och därför är det precis vad jag behöver utveckla.

1415184530552
Förra veckan bytte ut ett av mina 3 styrketräningspass till en timme rullskidor. Ok, det blev inte jättemycket flås, då jag fortfarande har fullt upp med tekniken, men det gav ändå något.